Promedico vindt het belangrijk dat APRO aansluit bij de behoeften in de apotheek en het team, en dat de doorontwikkeling in lijn blijft is met wensen van de markt. Input van onze gebruikers is daarvoor belangrijk! Promedico organiseert daarom met regelmaat gebruikerssessies. Hiervoor nodigen we de huidige gebruikersvan APRO uit.
Tijdens de sessie kun je input en prioritering op functionaliteiten geven. Je gaat met concrete afspraken weer naar huis. Benieuwd hoe we dit doen? Lees dan verder…
Hoe wordt de gebruikerssessie ingevuld?
Het APRO-team definieert vooraf de functionaliteiten op basis van veelgehoorde wensen en vragen van gebruikers. Daarna wordt de complexiteit voor de ontwikkeling van elk onderwerp ingeschat.
Iedere aanwezige ontvangt aan het begin van de sessie een budget. Dit kun je zelf verdelen over de voor jou belangrijkste functionaliteiten. Hiermee geef je jouw prioritering aan. Wil je graag 8 ‘kleine’ functionaliteiten ontwikkeld zien, prima! Wil je liever 2 ‘grotere’ investeringen doen, dan besteed je hier je budget aan!
Een prettige werkvorm, die het APRO-team inzicht geeft in wat de apothekers belangrijk vinden. En het laat de apothekers zien waar het APRO-team mee bezig is. Zo begrijpen we elkaar veel beter.
Wat neem je mee naar huis?
Door de verdeling van de budgetten krijgen wij een goed beeld van de gewenste volgorde van uitwerken van de voorgestelde functionaliteiten. Tijdens de sessie is er ook veel ruimte voor discussie en het delen van ideeën. Het resultaat van de bijeenkomst is een concreet overzicht van de functionaliteiten die opgenomen worden in de roadmap van APRO!
Wat gebeurt er ná de sessie?
Na de sessie gaan de business analisten in het APRO-team aan het werk. Zij werken de gekozen functionaliteiten uit zodat de ontwikkelaars ermee aan de slag kunnen. Het hele traject van uitwerken totdat de functionaliteit beschikbaar is in APRO, heeft een gemiddelde doorlooptijd van ongeveer 2 maanden.
Het is geweldig om in een release van APRO de functionaliteit te zien waar mijn voorkeur naar uit ging tijdens de gebruikerssessie!
Op deze manier zorgen we ervoor dat APRO een product is ‘van apothekers, voor apothekers‘.