Bij de Servicedesk komen veel meldingen binnen over patiënten die niet zichtbaar zijn op de website van het RIVM. Dit kan een aantal oorzaken hebben.
- De COVID-Optin (toestemming om vaccinatie gegevens door te sturen) Â staat niet op JA. Dit is te controleren op de tabbladen Vaccineren l, Vaccineren ll en gevaccineerd in de kolom Optin (laatste kolom)
- Het BSN is niet geverifieerd, dit is te controleren bij Administratie | Patiënt op het tabblad Persoons- en dossiercontrole, daar moet het veld Datum akkoord staan ingevuld. BSN verkregen via mag COV of SBV-Z zijn. Wanneer deze niet gevuld is, zal het BSN geverifieerd moeten worden via SBV-Z (sinds 2010).
- De COVID-Optin is geregistreerd nadat de patiënt volledig is gevaccineerd en daarna geen vaccinaties meer verwerkt zijn.
- De patiënt staat in een tussentabel bij RIVM. Bij het RIVM worden de bestanden geautomatiseerd verwerkt, echter wanneer er iets afwijkt (bijvoorbeeld een foutief batchnummer ingevuld) ten opzicht van de gegevens bij het RIVM zullen deze patiënten in een tussentabel terechtkomen, deze wordt vervolgens handmatig verwerkt. Dit veroorzaakt een langere verwerkingstijd.
Release 10.8.5 van Promedico VDF (geplande releasedatum medio juli 2021) bevat hiervoor 2 aanpassingen.
- Inzichtelijkheid in de verzonden patiënt gegevens naar RIVM.
- Een mogelijkheid om patiënten met achteraf gewijzigde opt-ins of geverifieerde BSN’s te sturen naar RIVM.
Meer informatie hierover staat in de releasenotes behorende bij release 10.8.5.