Iets meer dan een week geleden ging APRO bij apotheek Ter Borch in Eelderwolde live. Een spannend moment voor de apotheek die van het oude AIS overstapte op het farmaceutisch zorgsysteem. Maar de overgang, die plaatsvond op 21 november, verliep soepel. Imma Boiten is beherend apotheker van apotheek Ter Borch en vertelt enthousiast over de overgang naar APRO: “Het systeem is heel overzichtelijk en ook de trainingen vooraf waren heel duidelijk. Het is nog wel een beetje wennen zo kort na de overgang natuurlijk, maar het is allemaal heel snel op te pikken. Ik zie bijvoorbeeld ook echt hoe makkelijk de assistentes er al meteen omgaan.” Prettig voor de overgang is volgens Boiten ook zeker het goede en nauwe contact met het APRO-team; “We hebben rechtstreekse nummers en kunnen als we een vraag hebben meteen de juiste persoon bereiken. Die heeft dan gelijk een antwoord paraat dus dat is super fijn.”
Hoewel het systeem nog maar kort in gebruik is is er volgens Boiten al meteen een verschil te merken ten opzichte van het oude systeem, zo noemt ze onder andere hoe eenvoudig het is om het merk te wijzigen wanneer er iets wordt aangeschreven met het verkeerde merk, hoe prettig en eenvoudig het nakijken op afstand is en het feit dat alles in één scherm staat. “Het gaat ons zeker nog heel veel meer efficiency opleveren, daar kijk ik echt naar uit.” Van APRO wordt iedere twee maanden een nieuwe release opgeleverd waardoor er continu snel wordt geïnnoveerd (lees hier meer over snel innoveren met APRO dankzij het low-code development platform van OutSystems). Ook die frequentie van nieuwe releases en (tussentijdse) snelle innovatie is voor apotheek Ter Borch echt iets nieuws, zo vertelt Boiten: “Het is heel fijn om te merken dat er meteen wat gedaan wordt met dingen waar we tegenaan lopen, met ons oude AIS was ik gewend dat als dat al gebeurde dat veel langer duurde.” Op de vraag of we kunnen concluderen dat ze in Ter Borch tevreden terugkijken op de overstap en de eerste werkdagen met APRO antwoordt Boiten dan ook met een volmondige ja: “Het gaat ons veel tijd en werk besparen, het is echt een overzichtelijk systeem.”
Foto bovenaan Apotheek Ter Borch met Imma Boiten (midden) met assistente Farah (links) en assistente Carien (rechts),
Benieuwd naar meer ervaringen met APRO? Lees hier het artikel uit De Eerstelijns van oktober over de eerste ervaringen met APRO bij Apotheek It Noard uit Sneek waar Apro eind augustus als eerste live ging.