Maakt u in uw praktijk of apotheek gebruik van computers die gebruikmaken van Windows 7? Dan is het noodzakelijk dat u snel actie onderneemt. We verwachten dat uw systeembeheerder u hierover al heeft geïnformeerd en de nodige stappen heeft ondernomen.
Microsoft heeft aangekondigd dat de productondersteuning van Windows 7 vanaf 15 januari 2020 stopt. Dit is bij hen standaard procedure als een product ouder is dan 10 jaar. Dit houdt concreet in dat er vanaf die datum geen technische ondersteuning en software-updates ter bescherming van uw computer meer worden geleverd. Microsoft raadt u dan ook ten zeerste aan om vóór die datum over te stappen naar de nieuwste versie van het besturingssyteem, Windows 10.
Veiligheid van gegevens niet gegarandeerd: Promedico stopt ondersteuning op Windows 7
Doordat u geen beveiligingsupdates meer ontvangt na 14 januari 2020, wordt de veiligheid van uw gegevens niet meer gegarandeerd. Dit vinden wij een te groot risico. We bieden daarom vanaf die datum geen ondersteuning meer voor Promedico-oplossingen die draaien op een computer die gebruik maakt van Windows 7.
Wat moet u nu doen?
Microsoft adviseert om te migreren naar Windows 10. Wat dit voor u concreet betekent, kunt u het beste bespreken met uw systeembeheerder. Zodra er bij u een nieuwe versie van Microsoft Windows is geïnstalleerd, kunt u weer veilig gebruikmaken van de Promedico-oplossingen. Als gebruiker van Promedico-ASP, APRO, Care2U en MGP zijn aanpassingen aan uw kant hiervoor niet nodig. Promedico-VDF* moet opnieuw geïnstalleerd worden. Neem daarvoor contact op met uw systeembeheerder. Mogelijk hoort u dat u een nieuwe versie van uw database nodig heeft. In dat geval vragen wij u eerst contact met ons op te nemen op telefoonnummer 030-6016616.
*Maakt u gebruik van Promedico-VDF as a Service, dan beschikt u al over een nieuwere versie van Windows en hoeft u niets te doen. Heeft u hier vragen over, neem dan contact op met uw systeembeheerder bij TechniTeam.